lördag 27 augusti 2011

Cowgirl , New York


UPPLEVELSE
Vi är rejält jetlagade när vi kommer till Cowgirl för lunch. Vårat plan landade en timme tidigare  en beräknat och eftersom klockan bara var 12 så fick vi inte tillgång till vårat hotellrum. Men jag kan inte tänka mig en bättre start på våran New York resa en att börja här på Cowgirl.
Sarta våran semester med det jag gillar mest!!  I´m a lucky duck!!!
Cowgirl kanske inte är en tvättäkta tema restaurang som dom i Japan. Men det är defenetivt en speciell atmosfär här. Och ja det finns ett tema. Ordet Cowgirl säger väl en del.



INREDNING OCH MATEN
Det som gör Cowgirl så speciellt är framför allt inredningen.Cowboy (eller ska jag kalla det cowgirltema) Inne i restaurangen är det mysigt med rutiga dukar och massor av detaljer på väggarna. Men det är framförallt ute serveringen som fångade min uppmärksamhet. Eftersom det finns så många otroligt trendiga uteserverigar i New York så skiljer sig den här ifrån resten. Med sitt trä staket och roliga skyltar. Dessutom har det ett perfekt läge i coola West Village.

Maten är god. Tex Mex , hamburgare och pizza. Men menyn bjuder på mer en så, för dem som vill ha mer så finns det tex bruch. Vi är dock så jetlagade att vi nöjer oss med lilla.






(Glömde jag nämna att denna restaurang varit med i sex and the city)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar