onsdag 24 augusti 2011

Alice in wonderland, Tokyo


UPPLEVELSE
Varje liten detalj inne på Alice är lite av en saga.  I från allra första intrycket är jag helt såld. När vi kliver ut ifrån hissen blir vi sittandes på rosa stolar i en liten labyrint av mystiska tidnings väggar i väntan på att bli insläppta . Vi får vänta en stund på vårat bord, vilket bara triggar upp spänningen ännu mer Vad finns där bakom?.  Överallt hörs japanska glada röster och skratt. Restaurangen är dold bakom labyrinten och klockan tickar oavbrutet.
Tillslut  dyker the mad hatter upp  från ingenstans och vi får äntligen komma in. Och jag lovar det här är den mest fantastiska restaurang jag någonsin varit på. Överträffar alla förväntningar och jag tror att jag hade kunnat stanna här i all evighet om jag hade fått. Alice är nämligen som att stiga in i en saga. Maten, drycken, inredningen, personalen, stämningen överträffar det mesta.





I väntan på ett bord kan man sitta här.


INREDNINGEN OCH MATEN
Vi befinner oss i ett korthus. I taket fladdrar spelkorten omkring i vinden. Golvet är en schack bräds plan. Längst in i restaurangen står en jätte stor kaffekopp vilket tyder på att vi nu har krymt i storlek. Kanske krympte vi redan när vi åt förrätten en sallad med meddelandet" Eat me" på.

En tickande box placeras vid bordet med meddelandet "open me" Vi öppnar boxen och inuti finns en klocka. Klockan går baklänges och tickar oavbrutet. Allt vi upplever på Alice denna kväll har aldrig hänt ? Eller har det?

Maten är fenomenal. Alla smaker är så väl kombinerade och så kreativt upplagd. För den som älskar mat är det här den ultimata upplevelsen. Alla maträtter har någonting med sagodjur att göra. Ingen rätt är den andra lik. Men allesammans bjuder på en show.


Alice egna vin "Drink me"

" Eat me"






" Soon Alice find herself in  garden of taking live flowers"


Drink menyn i en lustig hatt





ADRESS
Alice ligger i området ginza

2 kommentarer:

  1. Måste tala om för dig att jag är imponerad!!!
    Mvh Katarina

    SvaraRadera
  2. Tack vad glad jag blir.
    mvh Maria

    SvaraRadera