lördag 24 september 2011

The Nest, Bangkok



UPPLEVELSE
Eventuellt så är inte the nest någon riktig tvättäkta temarestaurang. Och jag funderade på om jag skulle ha med den här på bloggen eller ej?
 Men så fråga jag mig själv- Vem är det som bestämmer det egentligen??
 Jo det är ju jag, iallafall i den här världen. Här kommer motiveringen.
The Nest hamnar någonstans mitt emellan temat lyx och glamour och strandtema. Den får vara med här på Fantasydining bloggen pga av att det är en väldigt speciell restaurang och en av mina favorit hak i Bangkok. The Nest betyder fågelbot och är en rooftopp restaurang på hotellet Le Fenix. Vissa menar att detta är Bangkoks bästa förfestar ställen med sitt toppläge i moderna Sukhumvit. Ett ställe att synas på.




INREDNING OCH MATEN
Som sakt så ligger restaurangen på taket med utsikt över Sukhumvit. Under bar himmel i stora solsängar kan man inta middag eller dela på en kanna mojito. Delar av restaurangen har sand som golv. Och man kan även njuta av svajande palmer .Där av strandtemat. För nog blir det allt lite after beach känsla här uppe. Och som sakt hit kommer många för att starta sin Bangkoknatt innan de drar vidare till närliggande klubbar som bedsupperclub och Qbar.

På menyn blandas västerländsk mat med thailänska rätter. Maten är bra men hit kommer man trots allt först och främst för att smutta på en härlig drink. Testa deras Stawberry Daiquiri den är lovely!!








3 kommentarer:

  1. Såg du skrev på adaras.se att du tänker testa kanske Oddwolfs e-cigg..

    Du har en rabattkod du kan använda dig av så får du 15% rabatt :)

    Hittar du här: http://eminas.se/2011/september/15-rabatt-hos-wwwoddwolfse.html#comment

    Tänkte kul och dela med sig av sånt här :D

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!! jag ska gå in och kolla
    Maria

    SvaraRadera
  3. Kollade snabbt igenom din blogg och wow!! Kul att se bilder från så många olika platser! :D kommer fortsätta läsa!

    sv: tack så jättemycket! :) Kul att du vill fortsätta läsa min blogg också! Hoppas du tycker e-ciggen fungerar! =) Kram!

    SvaraRadera